ilan-Porat-logo
04-6344150

ביטול חוזה קניית דירה

במאמר זה נעסוק בביטול חוזה רכישת דירה. חוזה רכישת דירה הינו מסמך משפטי מחייב המפרט את כלל תנאי העסקה בין המוכר לבין הקונה. בין היתר, החוזה קובע את מחיר הדירה, אופן פריסת התשלומים, מועד מסירת הדירה ועוד. יחד עם זאת, אם לאחר חתימה על חוזה רכישת דירה אחד הצדדים מפר את התחייבויותיו על פי החוזה, ייתכן שלצד השני תהיה עילה לביטולו. תוכלו למצוא במאמר זה – מהי הפרה יסודית, סוגי ההפרות הנפוצות, פיצויים, ודרכי ההתמודדות והפעולות המשפטיות שניתן לנקוט בהן במקרה של הפרה.

מהי הפרה יסודית?

הפרה יסודית הינה הפרת התחייבות של אחד מהצדדים לחוזה, שהיא כל כך משמעותית שבפועל היא מונעת את האפשרות לקיים את החוזה. נשאלת השאלה, האם ניתן לבטל חוזה רכישת דירה בעקבות הפרה יסודית? התשובה היא כן. מדובר בהפרה אשר נותנת לצד השני את האפשרות לבטל החוזה, והיא עשויה לטמון בחובה גם דרישה לפיצויים מוסכמים. לדוגמה, אם מסיבה כלשהיא הקונה אינו עומד במועדי התשלומים שנקבעו בחוזה רכישת דירה יד שניה, בהחלט ייתכן שלמוכר תהיה הזכות לבטל את החוזה.

בכל חוזה רכישת דירה סטנדרטי יופיע סעיף אשר מגדיר מהם אותם סעיפים שהפרה שלהם תיחשב להפרה יסודית של ההסכם. מכיוון שהאפשרות לביטול חוזה של רכישת דירה במקרה של הפרה מהותית ויסודית היא קריטית, חשוב להסתייע בעורך דין בעת ניסוח החוזה, על מנת לוודא שהזכויות שלכם יהיו מוגנות.

מהן סוגי ההפרות הנפוצות בחוזה רכישת דירה

  • אי עמידה בהתחייבות על פי ההסכם: למשל, במידה שהמוכר התחייב לתקן ליקויים מסויימים בדירה לפני מסירתה לקונה, ובפועל לא עשה זאת.
  • אי עמידה בדרישות החוק/תקנות הרשות המקומית. למשל, אם המוכר לא יצליח להשיג את ההיתרים או האישורים הדרושים לצורך השלמת העסקה והעברת הבעלות בדירה, בהחלט ייתכן שלקונה תהיה הזכות לבטל את החוזה.
  • אי מסירת הנכס במועד: אם המוכר לא ימסור את הדירה במועד עליו הוסכם בחוזה, ייתכן שלקונה תהיה הזכות לבטל את החוזה.
  • אי גילוי/הסתרת מידע חשוב בנוגע לדירה: אם המוכר נמנע מלמסור מידע חשוב בנוגע לנכס, כגון פגם או ליקוי משמעותי, ייתכן שלקונה תהיה הזכות לבטל את החוזה.

יתרונות החברה

vectorpaint
Icon-letter
peoples-icon

מעל 45 שנות ניסיון

עורכי דין מובילים ומוסמכים

תהליך קצר ומותאם אישית

משרדנו, מהוותיקים בישראל, ייצג אלפי לקוחות מרוצים מהמגזר הפרטי והמסחרי בצורה מקצועית וקשובה.

עורכי הדין במשרדנו הינם בוגרי אונברסיטאות מובילות והסמכות ייחודיות לתחומים רבים.

נסיוננו הרב מאפשר לנו לפתור כל בעיה משפטית. אם פניתם אלינו, תהיו בטוחים שאתם בידיים בטוחות.

ביטול חוזה רכישת דירה מקבלן: מה צריך לדעת?

בעת שאתם נוהגים ברכישת דירה מקבלן, החלטה כל כך גדולה עשויה להביא לשינויים משמעותיים בחייכם. אך, מה קורה כאשר אתם מחליטים שאתם רוצים לבטל את החוזה? ההתמודדות עם הסיטואציה הזו דורשת הבנה מעמיקה של החוקים המעניקים לכם את האפשרות לפעול בהתאם.

כאשר שוקלים ביטול חוזה רכישת דירה מקבלן, יש לקחת בחשבון מספר רב של משתנים, למשל גובה הפיצוי במקרה של ביטול חוזה והתשלומים שכבר שולמו לקבלן.

אחת מהתכנונים החשובים ביותר שיש לעשות במקרה של ביטול חוזה רכישת דירה מקבלן היא להבין את ההשלכות המשפטיות של החלטה זו. האם ישנם סנקציות שימושים בנכס? האם הקבלן יוכל להחזיק בחלק מהתשלומים שביצעתם? כל אחד מהנושאים הללו יכול להיות מורכב ודורש תשומת לב מיוחדת.

כאשר אתם מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לבטל חוזה רכישת דירה מקבלן, הבחירה בעורך דין מנוסה היא לא פחות מהכרח.

רק משרד מנוסה כמו שלנו, יכול לספק לכם את ההכוונה המקצועית הנדרשת בכל שלב של התהליך. רק משרד מנוסה כמו שלנו, עם הכוונה של עורך הדין אילן פורת, יכול למסור לכם את ההדרכה המקצועית המדויקת בכל שלב ושלב של התהליך. נשמע את התהליך שלכם, נעריך את האפשרויות שלכם, ונסייע לכם להגיע להחלטה מושכלת.

בגין איזו הפרה ניתן לתבוע על פי החוק?

כאמור, החוזה הוא מסמך משפטי מחייב והקונה או המוכר רשאים לתבוע בגין הפרת חוזה אם הצד השני מפר את תנאי החוזה. יחד עם זאת, לא כל הפרה תצדיק תביעה מיידית.

במקרים של הפרה שאינה יסודית, לרוב הצד הנפגע יצטרך לתת לצד המפר הודעה על ההפרה, ולאפשר לו לתקן את ההפרה בפרק הזמן המוגדר שנקבע בחוזה.

במקרה של הפרה יסודית – ההסכם יאפשר לצד הנפגע לבטל את ההסכם, ובמידה שההסכם קובע פיצויים מוסכמים, יהא על המפר לשלם גם את סכום הפיצוי. כך למשל, במקרה שהמוכר הסתיר ליקויי רטיבות קשים בדירה או במקרה שהקונה אינו מעביר את התשלומים על הדירה בזמן. במצב זה, ניתן יהיה להגיש תביעה בבית משפט ולדרוש אכיפה של ההסכם ו/או פיצוי.

פיצוי במקרה של הפרת חוזה מכר דירה

במקרים שבהם מתרחשת הפרת חוזה רכישת דירה בשל הפרה יסודית על ידי אחד הצדדים, הצד השני עשוי להיות זכאי לפיצוי. לרוב, גובה הפיצוי נקבע בחוזה המכר. במידה שהצד המפר מסרב לשלם פיצוי או שסכום הפיצוי לא נקבע בהסכם, יהיה צורך לפנות לבית משפט לצורך אכיפת ההסכם ו/או לצורך קביעת סכום הפיצוי המגיע לצד הנפגע.

מהן הדרכים להתמודד עם הפרות בחוזה קניית דירה?

  • ניהול משא ומתן להסדר: הצדדים יכולים לנסות להגיע לפתרון שמקובל על שני הצדדים באמצעות משא ומתן.
  • גישור: במידה שמשא ומתן לא עזר, ניתן לפנות להליך גישור על מנת שצד שלישי יסייע בפתרון המחלוקות.
  • הליכים משפטיים: במידה שהצדדים אינם מצליחים להגיע לפתרון באמצעות משא ומתן או גישור, ייתכן שהם יצטרכו לפנות לבית המשפט.

אחד הדברים החשובים בעת כריתת חוזה רכישת דירה, הוא לוודא שהחוזה נוסח כך שבמקרה של הפרת החוזה על ידי הצד השני, הזכויות שלכם לא תפגענה.

ביטול חוזה קניית דירה יכול להיות תהליך מורכב, בין אם מדובר בביטול הסכם רכישת דירה יד שניה או ביטול חוזה רכישת דירה מקבלן. על כן, חשוב להבין מהן זכויותיך ומהן האפשרויות העומדות בפנייך במקרה שהצד השני מפר את החוזה. אם אתם עומדים בסיטואציה שבה הצד השני הפר חוזה רכישת דירה, חיוני לפנות לייעוץ של משרד עורכי דין מקרקעין על מנת להגן על זכויותיכם ולהבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית מבחינתכם.

במשרד עורכי דין אילן פורת ושות' עורכי דין בעלי מומחיות וניסיון רב בתחום המקרקעין, שידאגו לאינטרסים שלכם. צרו איתנו קשר עוד היום כדי ללמוד כיצד נוכל לעזור לכם בביטול חוזה רכישת דירה.

ניתן לבטל חוזה מכר של דירה במקרה שישנה הפרה יסודית של החוזה על ידי הצד השני, כאשר הצד השני אינו עומד בהתחייבויותיו על פי החוזה ואינו מתקן זאת גם לאחר קבלת התראה.
היעדר כספים לצורך עמידה בתשלומים עבור רכישת הדירה אינו מהווה סיבה מוצדקת לדרוש את ביטול החוזה. יחד עם זאת, אי עמידה בתנאי התשלום שנקבעו בחוזה, בהחלט עשויה לתת למוכר עילה לביטול החוזה. שים לב, במקרה כזה, ייתכן שתידרש לשלם פיצויים בשל הפרת החוזה.
שכר הטרחה שאותו ידרוש עורך דין בגין הגשת תביעה על הפרת חוזה מכר דירה משתנה, ומתבסס לרוב על מורכבות התיק. במשרד עורכי דין אילן פורת ושות' אנו מעניקים ללקוחותינו תמיכה משפטית מקצועית ומקיפה. צרו קשר עוד היום כדי ללמוד עוד על השירותים שלנו ולקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.
לא בהכרח. על מנת שהמקרה שלכם יטופל באופן מקצועי ועל הצד הטוב ביותר, חשוב לבחור בעורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, ובעל ניסיון בטיפול בתיקים הקשורים להפרת חוזה מכר דירה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שירותים

יוני מלכי
יוני מלכי
Read More
המשרד ליווה אותי במקצועית בכל תהליך רכישת הדירה. הרגשתי שאני בידיים טובות. תודה רבה!
רותי כהן
רותי כהן
Read More
תודה רבה לצוות! שירות מעולה, עזרו לי למכור דירה שקיבלתי בירושה. המשרד היה תמיד זמין ונתן תחשות בטחון.
מני גור
מני גור
Read More
משרד מספר 1. מאוד נהנה לעבוד עם אילן והצוות. עזרו לי לצאת מעסקת מכר מקרקעין מורכבות מאוד. תודה על השירות ההגון.
Previous
Next
יפויי כח מתמשך מדריך [מעודכן 2021]​
עורך-דין-חוזים

לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!

Skip to content