ilan-Porat-logo
04-6344150

חוזה רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה מקבלן הינה תהליך מורכב הכרוך בהשקעה משמעותית של כספים. ככזו, היא מצריכה ליווי משפטי ועריכת חוזה רכישת דירה מקבלן שיהיה מקיף ומחייב משפטית. חוזה כזה יחייב את הקבלן למלא את התחייבויותיו, ויבטיח לכם סעד משפטי במידה שהוא לא יעשה זאת. שוקלים לרכוש דירה מקבלן? עם 45 שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים, משרד אילן פורת ושות' יעניקו לכם את הליווי המשפטי הנחוץ לכם על מנת לנווט בקלות בין המונחים המשפטיים והשיקולים השונים בעת עריכת חוזה רכישת הדירה. ההתמחות שלנו בדיני מקרקעין והליווי האישי הצמוד שלנו יבטיח כי הזכויות והאינטרסים שלכם יישמרו לאורך כל תהליך הרכישה.

מה צריך לבדוק בעת רכישת דירה מקבלן?

בעת רכישת דירה מקבלן חוזה הרכישה מהווה שלב חשוב וקריטי בתהליך. כקונים, חשוב שתכירו ותבינו את חוזה רכישת הדירה על כל סעיפיו, ותוודאו שהוא כולל את כל התנאים ההכרחיים עבורכם, ובין היתר:
  • מפרט טכני ותשריט – חשוב מאוד לוודא שהקבלן צירף לחוזה רכישת הדירה מפרט טכני ותשריט. וודאו שהמפרט אכן תואם אחד לאחד את כל מה שהובטח לכם, עד רמת הפרטים הקטנים, לרבות גודל הדירה, מבנה הדירה, אבזור, גימור, שירותים, מחסן, חניה ועוד.
  • תמורה – יש לוודא שהתמורה שמופיעה בחוזה רכישת דירה מקבלן היא התמורה הסופית והמלאה עבור הדירה, לרבות מע"מ. כמו כן, יש לוודא שלא יתווספו בהמשך תשלומים נוספים לרשויות השונות, כגון דמי פיתוח, עלויות חיבור למערכות מים, חשמל וגז ועוד.
  • פריסת תשלומים – יש להבין היטב את תנאי פריסת התשלומים והקנסות בגין איחור בתשלומים או הפרת חוזה, ולוודא שיש באפשרותכם לעמוד בהם.
  • ערבות ואחריות – יש לוודא שהחוזה כולל ערבויות מצד הקבלן, לרבות למועד המסירה ולאיכות הבניה. בנוסף, יש לוודא שהקבלן נותן אחריות לליקויים שהתגלו לאחר המסירה או שיווצרו בעתיד כתוצאה מליקויים בתהליך הבנייה.
  • מסירת הדירה – ברכישת דירה מקבלן חוזה הרכישה צריך לציין בבירור מהו מועד המסירה, ומהם הקנסות שעל הקבלן לשאת בהם במקרה של איחור במסירה. על מנת לוודא שלא תעמדו בסיטואציה שבה אין לכם עדיין את הכסף למימון של הרכישה, חשוב לציין גם שהקבלן אינו יכול להקדים את מועד מסירת הדירה.
לצוות עורכי הדין שלנו במשרד עורכי דין אילן פורת ותק של למעלה מ-45 שנה בטיפול וליווי של מאות עסקאות מקרקעין, ואת המומחיות הנדרשת על מנת לטפל גם בחוזים המורכבים ביותר לרכישת דירה מקבלן. עם הליווי המשפטי שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שהחוזה שלכם ייערך בצורה מקצועית ויסודית ושכל בעיה שתתעורר בדרך תטופל על הצד הטוב ביותר.

יתרונות החברה

vectorpaint
Icon-letter
peoples-icon

מעל 45 שנות ניסיון

עורכי דין מוסמכים ומנוסים

הגנה מול בעיות משפטיות

משרדנו הינו אחד המשרדים הוותיקים בתחום, וזכינו לסייע לאלפי לקוחות מרוצים בעריכת יפוי כוח מתמשך

עורכי דין מנוסים בוגרי הפקולטות המובילות בארץ.

אנו דואגים להגן עליכם מפני התקלות וסיכונים.

vectorpaint

מעל 45 שנות ניסיון

משרדנו הינו אחד המשרדים הוותיקים בתחום, וזכינו לסייע לאלפי לקוחות מרוצים בעריכת יפוי כוח מתמשך

Icon-letter

עורכי דין מוסמכים ומנוסים

עורכי הדין המוסמכים במשרדנו הינם בוגרי הפקולטות המובילות אשר הוסמכו לעריכת יפוי כוח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי והינם בעלי ניסיון רב בתחום

peoples-icon

ליווי והתאמה אישית לכל לקוח

אנחנו דואגים להכיר את הלקוח ואת צרכיו האישיים, הרפואיים והפיננסיים על מנת לוודא שיפוי הכוח מותאם אישית ומייצג באופן מלא את רצונו ותפיסת עולמו.

האם אני צריך לבדוק את הקבלן בעת רכישת דירה, וכיצד לעשות זאת?

בהחלט מומלץ לבצע בדיקות בנוגע לקבלן לפני רכישת הדירה. בין היתר, חשוב לברר את הפרטים הבאים:

  • בדקו שלקבלן יש את כל הרישיונות הנדרשים לצורך בניית הפרויקט ושהוא עומד בכל הדרישות החוקיות.
  • נסו לברר מהי מידת האיתנות הפיננסית של הקבלן ועד כמה הוא עומד בתנאים והזמנים שנקבעים עימו. התעניינו לגבי פרויקטים אחרים שהקבלן היה מעורב בהם, האם הושלמו בזמן ובהתאם לתנאים שסוכמו עימו, ובמידת האפשר שוחחו עם הדיירים.
  • בקרו בפרויקטים אחרים של הקבלן והתרשמו מאיכות העבודה ורמת הגימור.
  • בררו מהו המצב החוקי של הקרקע – האם הקבלן הוא הבעלים של הקרקע, האם הוא חתום על הסכם מול בעלים פרטי, האם הוא חתום על הסכם חכירה מול רשות מקרקעי ישראל? בקשו לקבל את כל המסמכים הרלוונטיים לרבות נסח טאבו עדכני, והסכמים שנחתמו. בנוסף, חשוב לוודא שאין רישום של עיקולים או זכויות לטובת צד שלישי, אשר עשויים לפגוע ביכולתכם להעביר את הדירה על שמכם בעתיד.
  • בדקו מהו המצב התכנוני של הקרקע – בררו האם קיים היתר בניה. היתר בניה בתוקף, אשר תואם את מפרט הדירה, מהווה את אחד התנאים ההכרחיים לקבלת היתר אכלוס לדירה בהמשך. במידה שנכון למועד החתימה על ההסכם עדיין לא התקבל היתר בניה, חשוב לגבות את ההסכם בסעיפים מתאימים אשר יגנו עליכם.

למה צריך עורך דין כדי לנסח חוזה לרכישת דירה מקבלן?

כפי שניתן להבין מהפירוט מעלה, חוזה רכישת דירה מקבלן הינו מסמך משפטי מורכב, המתאר כל תנאי המכירה, לרבות מחיר, ערבויות, מפרט ועוד, ופרטים רבים נוספים אותם יש לקחת בחשבון בעת עריכת החוזה.

עורך דין שהתמחותו היא בתחום דיני מקרקעין יעניק לכם ליווי משפטי שערכו לא יסולא בפז בעת עריכת חוזה רכישת דירה מקבלן, אשר יכול לחסוך לכם עגמת נפש בהמשך ועלויות רבות. עורך הדין יוודא שכל תנאי החוזה מקובלים והוגנים כלפיכם, ושהם ברורים וברי אכיפה. בנוסף, עורך דין יוכל לצפות בעיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר ולטפל בהן באופן יזום, תוך הפחתת הסיכונים המשפטיים.
כך למשל, כאשר טרם התקבל היתר בניה בעת החתימה על החוזה. במקרה כזה, על עורך הדין לעגן את הנושא במסגרת החוזה ולכלול סעיפים רלוונטיים. בין היתר, סעיף שקובע שתהיה לכם אפשרות להודיע על ביטול ההסכם במקרה שלא יתקבל היתר בניה בתוך פרק זמן מסוים, סעיף שיאפשר את ביטול החוזה במידה וההיתר שיתקבל יביא לשינויים במפרט הדירה עליו סוכם, וכן סעיף שקובע החזר מיידי של מלוא הכספים במקרה של ביטול העסקה בשל אי קבלת היתר.

מעורבות של עורך דין בתהליך ניסוח חוזה רכישת דירה מקבלן תבטיח שהחוזה יכלול את כלל ההוראות והתנאים הנחוצים עבורכם, ושהזכויות והאינטרסים שלכם יהיו מוגנים לכל אורך התהליך עד למסירת הדירה, ואף לאחריה. בנוסף, עורך הדין יסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם על פי החוזה וייצג אתכם משפטית בכל מקרה של מחלוקת או הפרה של החוזה. עם הניסיון והמומחיות של משרדנו, אתם יכולים לסמוך על כך שהחוזה שלכם ייערך באופן המקצועי והטוב ביותר עבורכם.

כמה עולה עורך דין לליווי משפטי של חוזה רכישת דירה מקבלן?

עלותו של ליווי משפטי לקראת חתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן משתנה בין מקרה למקרה ותלויה במורכבות העסקה ובהיקף השירותים שעורך הדין יידרש לספק במהלכה. יחד עם זאת, ליווי של עורך דין משתלם מאוד ויכול לחסוך לכם הרבה מאוד עגמת נפש ועלויות בהמשך. צרו עמנו קשר לקבלת ייעוץ והצעת מחיר בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

כאמור, רכישת דירה מקבלן מהווה השקעה משמעותית, המצריכה חוזה משפטי מחייב לצורך שמירה על האינטרסים שלכם. במשרד עורכי דין אילן פורת, אנו גאים במתן ליווי אישי ללקוחותינו לכל אורך תהליך רכישת הדירה מקבלן. אנו דואגים להבין את הצרכים האישיים של כל לקוח, ומתאימים עבורו את השירותים שלנו כך שנענה על הצרכים הספציפיים שלו. חשוב לנו שהלקוחות שלנו ירגישו בנוח עם כל סעיפי החוזה, ואנו שואפים להפוך את התהליך לשקוף ופשוט ככל האפשר עבור לקוחותינו, תוך הגנה על האינטרסים שלהם בכל שלב בדרך.

חשוב לבדוק את המוניטין של הקבלן, כולל בדיקה של פרויקטים קודמים שלו, שביעות רצון הלקוחות והעמידה שלו בתנאי המפרט וההסכמים שעליהם חתם בעבר. כמו כן, מומלץ לבדוק היטב את את המצב המשפטי והתכנוני של הקרקע, ולוודא שאתם מבינים היטב את תנאי ההסכם ושהם פועלים לטובתכם.
בהחלט כן, חיוני לוודא האם לנכס יש היתר בנייה בתוקף לפני חתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן. ככל שבשלב החתימה על החוזה אין היתר בניה בתוקף, הכרחי להכניס סעיפים רלוונטיים להסכם אשר יגנו על זכויותיכם וישמרו על האינטרסים שלכם.
עורך דין מקרקעין יספק לכם ייעוץ והכוונה משפטית בכל הנוגע לחוזה רכישת דירה מקבלן, ויוודא שסעיפי החוזה יהיו הוגנים ותואמים את האינטרסים שלכם. עורך הדין גם יסייע לכם בניהול משא ומתן מול הקבלן ובפתרון מחלוקות שעשויות להתעורר במהלך תהליך הרכישה. לפיכך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין לפני רכישת דירה מקבלן, אשר יסייע לכם לקבל החלטות מושכלות וכן יסייע במניעת בעיות משפטיות פוטנציאליות.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שירותים

מאיה בר
מאיה בר
Read More
נעזרתי בשירותי המשרד לקראת חתימה על רכישת דירה מקבלן. הצוות במשרד עו"ד אילן פורת היה שם בשבילי ודאג לתת לי תמיכה ולהתאים את החוזה לצרכים שלי. הם הפכו את התהליך לפשוט וקל, והייתי ממש מרוצה מהשירות שלהם.
רחל לוי
רחל לוי
Read More
הייתי מאוד לחוצה מהתהליך ומהחתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן, אבל משרד אילן פורת ושות' ליוו אותי לכל אורך הדרך ועשו את התהליך קל וחלק, ממליצה בחום!
שקד כהן גורפינקל
שקד כהן גורפינקל
Read More
עורך הדין ממשרד אילן פורת ושות' עזר לי לנהל משא ומתן על תנאי ההתקשרות לקראת חוזה רכישת דירה מקבלן וחסך לי הרבה כסף. תודה!
מאיה בר
מאיה בר
Read More
נעזרתי בשירותי המשרד לקראת חתימה על רכישת דירה מקבלן. הצוות במשרד עו"ד אילן פורת היה שם בשבילי ודאג לתת לי תמיכה ולהתאים את החוזה לצרכים שלי. הם הפכו את התהליך לפשוט וקל, והייתי ממש מרוצה מהשירות שלהם.
רחל לוי
רחל לוי
Read More
הייתי מאוד לחוצה מהתהליך ומהחתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן, אבל משרד אילן פורת ושות' ליוו אותי לכל אורך הדרך ועשו את התהליך קל וחלק, ממליצה בחום!
Previous
Next
יפויי כח מתמשך מדריך [מעודכן 2021]​
עורך-דין-חוזים

לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!

Skip to content