ilan-Porat-logo
04-6344150

ייפוי כוח מתמשך מחיר

אחת השאלות שמעניינות אנשים אשר מבררים בנוגע לעריכת ייפוי כוח מתמשך היא "כמה עולה לעשות ייפוי כוח מתמשך?". אפשר כמובן להבין שאנשים מודאגים מהעלות, במיוחד כאשר לא ברור להם מה משמעות המסמך ובמה הדבר כרוך. יחד עם זאת, חשוב להבין שמחיר יפוי כח מתמשך משתנה בהתאם לצרכים הספציפיים של הלקוח ובהתאם למורכבות המסמך. במאמר זה נבחן את העלויות הכרוכות ביצירת ייפוי כוח ומדוע חשוב לבצע אותו בצורה מקצועית.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

  • ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי המאפשר לאדם (הממנה) למנות אדם שהוא סומך עליו (מיופה הכוח) שיקבל החלטות בשמו במצב בו הממנה לא יוכל לקבל החלטות בעצמו. יפויי הכוח נותן למיופה הכוח את הסמכות החוקית לנהל את העניינים האישיים, הכספים והבריאותיים של מי שמינה אותו, בהתאם לרצונו של הממנה.
  • יפוי הכוח ייכנס לתוקף כאשר אותו אדם יאבד את יכולתו הקוגניטיבית ולא יהיה מסוגל לקבל החלטות עבור עצמו.
  • עריכת ייפוי הכוח המתמשך והחתימה עליו מתבצעות בפני עורך דין אשר עבר הכשרה מתאימה.
  • מלבד חתימת הממנה, גם מיופה הכוח נדרש לחתום על מסמכי יפויי הכוח המתמשך, כראייה להסכמתו לשמש כמיופה כוח .
  • לאחר ההחלטה על מיופה הכוח המתאים, יש צורך לפנות ולבקש את הסכמתו. חשוב לוודא שמיופה הכוח אכן מבין את משמעויות המינוי ומה מצופה ממנו, ועל כן יש להגיע איתו לפגישה אצל עורך הדין. יש לציין כי ניתן לבחור מיופה כוח יחיד, מספר מיופיי כוח וגם מיופה כוח חליפי למקרה שמיופה הכוח הראשון לא יוכל או לא ירצה לבצע את תפקידו. כמו כן, במידת הצורך, ניתן למנות מספר מיופיי כוח שלכל אחד מהם יהיו אחריות וסמכות קבלת החלטות שונות (אישיות, כלכליות, רפואיות).

מה ההבדל בין יפויי כח רגיל ליפוי כוח מתמשך ומה ההשפעה על העלות

ייפוי הכוח הסטנדרטי מוגבל בהיקפו ובמשך הזמן, ולעתים קרובות נחתם למטרה או תקופת זמן ספציפית. ברגע שהמטרה הושגה, חלף הזמן שהוקצב, או שנותן יפוי הכוח נפטר או הפך לבלתי כשיר ייפוי הכוח מתבטל מאליו. כמו כן, מייפה הכוח רשאי לבטל או לחדש את ייפוי הכוח בכל עת, לפי שיקול דעתו.

לעומת זאת, ייפוי כוח מתמשך מסמיך את מיופה הכוח לנהל את ענייניו המשפטיים, הכספיים או הרפואיים של הממנה לתקופה ממושכת או בלתי מוגבלת, ,במצב שבו הממנה אינו מבין בדבר. מכיוון שבעת הפעלת יפוי הכוח, נותן יפויי הכוח כבר לא לא יהיה כשיר לקבל החלטות ולחתום על מסמכים, חשוב להקפיד הקפדה יתרה בעת עריכת יפוי כח מתמשך ולקיחה של גורמים רבים בחשבון. לכן, כשבוחנים כמה עולה לעשות ייפוי כוח מתמשך, ניתן לראות הבדלים בעלות.

יתרונות החברה

vectorpaint
Icon-letter
peoples-icon

מעל 45 שנות ניסיון

עורכי דין מוסמכים ומנוסים

ליווי והתאמה אישית לכל לקוח

משרדנו הינו אחד המשרדים הוותיקים בתחום, וזכינו לסייע לאלפי לקוחות מרוצים בעריכת יפוי כוח מתמשך

עורכי הדין המוסמכים במשרדנו הינם בוגרי הפקולטות המובילות אשר הוסמכו לעריכת יפוי כוח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי והינם בעלי ניסיון רב בתחום

אנחנו דואגים להכיר את הלקוח ואת צרכיו האישיים, הרפואיים והפיננסיים על מנת לוודא שיפוי הכוח מותאם אישית ומייצג באופן מלא את רצונו ותפיסת עולמו.

מה משפיע על עלות ייפוי כוח מתמשך מחיר?

שכר טרחה ייפוי כוח מתמשך תלוי במספר גורמים, ואלו העיקריים שבהם:
  • מורכבות המסמך היא כמובן גורם משמעותי. ייפוי כוח פשוט הנוגע בנושא אחד בלבד, יהיה זול יותר מאשר יפוי כוח מורכב יותר הנוגע בעניינים שונים.
  • גורם נוסף שמשפיע על יפוי כח מתמשך כמה עולה, הוא רמת ההתאמה האישית הנדרשת. עורך דין טוב ומקצועי ייקח את הזמן להבין את הנסיבות, הצרכים והרצונות הייחודיים שלך ולנסח מסמך שמותאם לדרישות הספציפיות שלך. רמת התאמה אישית זו דורשת יותר זמן, מאמץ ומחשבה,דבר שישפיע על עלות ייפוי כוח מתמשך.
  • במקרים שבהם אין אדם אחד אשר מתאים לטפל בכל עניינו של הלקוח, ייתכן שיהיה צורך במינוי מספר מיופי כוח לעניינים השונים. במקרה כזה, ייתכן שיהיה צורך במספר יפויי כוח נפרדים, והדבר יבוא ליידי ביטוי בכמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

כפי שציינו קודם, עלות ייפוי כוח משתנה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם ולמורכבות המסמך.

מדוע חשוב לערוך ייפוי כוח מתמשך בצורה מקצועית?

יצירת יפויי כוח מתמשך היא לא רק תהליך טכני, אלא תהליך רגשי ואישי. על עורך הדין שמנסח את יפויי הכוח להכיר את הלקוח ולהבין את צרכיו האישיים, הרפואיים והפיננסיים. עליו להבין את השקפת עולמו של הלקוח ואיך היו נראים חייו אילו לא היו מסוגלים לנהל זאת בעצמם. הדבר מחייב את עורך הדין להפעיל אינטליגנציה רגשית, ניסיון מקצועי וניסיון חיים.

עורך דין מקצועי גם יפרט בפני הלקוח את כל האפשרויות, יעלה נקודות למחשבה שהלקוח טרם שקל, וייתן לו זמן להרהר ולחשוב לפני קבלת החלטות. על הלקוח לעשות חשבון נפש, לקחת בחשבון תרחישים עתידיים אפשריים ולחשוב כיצד הוא ירצה לפעול במקרים אלו. הדבר מצריך הכנה נפשית ומחשבה רבה לצורך גיבוש הנחיות מדויקות ליפוי הכוח העתידי.

חשוב לזכור כי ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף אם אדם נמצא במצב בריאותי/אי כושר נפשי, ולכן, במקרה של ליקוי בעריכת המסמך, כבר לא תהיה אפשרות לתקנו. יפוי כוח מקצועי יכול להעניק ללקוח שקט נפשי וביטחון, שההנחיות שביקש אכן ייקוימו. ללא ייפוי כוח, יתכן שבני המשפחה יצטרכו לעבור הליך משפטי ארוך ויקר על מנת לקבל אישור לנהל את ענייניו של האדם. זאת ועוד, ללא ייפוי כוח קיים סיכון שמי שהאדם אינו סומך עליו ימונה לנהל את ענייניו.

מחשבות אחרונות

בעוד שייפוי כוח מתמשך מחיר הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון, חשוב לא פחות להקפיד על עריכת ייפוי הכוח בצורה מקצועית ומותאמת לצרכים הספציפיים שלכם. ניסוח ייפוי כוח מתמשך טוב ומקצועי לוקח זמן ודורש מחשבה רבה הן מהלקוח והן מעורך הדין. אם אתם שוקלים לערוך ייפוי כוח מתמשך, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עורך דין מנוסה ומוסמך שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולוודא כי ייפוי הכוח שלכם יהיה באיכות הגבוהה ביותר.

עורכי הדין במשרד עורכי דין אילן פורת ושות' הינם בעלי מומחיות בתחום, וסייעו למאות לקוחות מרוצים בעריכת יפוי מתמשך. אנו מציעים ליווי אישי ומקצועי, ולוקחים את הזמן על מנת להכיר לעומק כל לקוח, ולהעלות כל תרחיש עתידי אפשרי, על מנת לוודא שיפוי הכוח ייערך באופן המקצועי ביותר, ובדיוק בהתאם לצרכים היחודיים שלו.

יש צורך בייפוי כוח מתמשך למקרים בהם אדם אינו מסוגל לקבל החלטות לגבי ענייניו האישיים, הבריאותיים, הכלכליים והמשפטיים. יפוי הכוח המתמשך מאפשר לאדם למנות, בעודו צלול וכשיר, מיופה כוח, אשר יפעל מטעמו במצב בו הממנה לא יהיה כשיר לקבל החלטות.
ייפוי כוח מתמשך יערך וייחתם בפני עורך דין, אשר עבר הכשרה מקצועית מטעם האפוטרופוס הכללי, ושאין לו עניין אישי בייפוי הכוח.
ייפוי כוח מתמשך מבטיח כי רצונותיו של אדם יכובדו ושהאינטרסים שלו יהיו מוגנים, גם אם הוא לא יהיה מסוגל לקבל החלטות בעצמו.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שירותים

אבי כהן
אבי כהן
Read More
אילן פורת ושות' נתנו לי שירות מעולה ומומחיות בעריכת יפוי הכוח המתמשך שלי. הם לקחו את הזמן להסביר לי הכל ודאגו שאני מבין את התהליך. אני ממליץ עליהם בחום.
לאה אדלר
לאה אדלר
Read More
אילן פורת ושות' הפכו את תהליך יצירת יפוי הכוח המתמשך עבור הורי לחלק ונטול מתחים. הם היו מקצועיים ויעילים, ולא יכולנו להיות מרוצים יותר מהתוצאה
משה לוי
משה לוי
Read More
אילן פורת ושות' עזרו לי לערוך יפויי כח מתמשך, ומאוד התרשמתי מהידע שלהם והקפדה על הפרטים הקטנים. הם הצליחו לענות על כל השאלות שלי ולהתייחס לכל חששות שהיו לי. בהחלט הייתי ממליץ עליהם
רחל כהן
רחל כהן
Read More
אילן פורת ושות' עזרו מאוד ביצירת יפויי חל מתמשך עבור המשפחה שלי. הם היו מאוד קשובים והסבירו הכל לאורך כל התהליך. בהחלט אשתמש בשירותיהם שוב בעתיד
יפויי כח מתמשך מדריך [מעודכן 2021]​
עורך-דין-חוזים

לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!

Skip to content